בספטמבר 2020, בסדרת כתבות בחדשות ערוץ 12, מספר הכתב הצבאי ניר דבורין על מה שצה"ל מכנה כבר כמה שנים: דור האמיל"י: ראשי תיבות של "אני מה יוצא לי מזה", תרגום מאנגלית של אחד המושגים החשובים בשיווק העולמי: WIIFM – What's in it for me . בעולם הפרסום והשיווק יש המכנים אותם כבר שנים רבות דור הלמה-לי, כאשר המוטו המשותף לכולם הוא: מה אני ארוויח אם אבצע פעילות מסוימת (למה לי חיובי: מפתה, מגרה, מושך), או: מה אני אפסיד אם לא אבצע אותה (למה לי שלילי: מונע, מפחיד, מזהיר, מרתיע, מתריע). את שפת הלמה-לי הזו, שהשתלטה על החיים של כול אחת ואחד מאיתנו, כמעט בלי הבדל דת, גזע, גיל ומין – אני מזמין אתכם ללמוד עכשיו בסדנא קצרה ומרתקת, שעשויה לשנות את כול צורת הדיבור והכתיבה שלכם. למה חיוני ללמוד את שפת הלמה-לי? מה שצה"ל ועולם הפרסום הבינו מזמן, רבים מבינים רק היום: כדי להשפיע, כדי לשכנע, ולא משנה אם זה בבית או מחוצה לו – חייבים להכיר את שפת הלמה-לי, חייבים לדבר בשפת הלמה-לי. כי היום, בעידן הדיגיטל והרשתות החברתיות, כול הטקסטים שלנו – הם בעצם טקסטים שיווקיים.
לשיתוף מהיר:
למה חשוב שדווקא אני אלמד אתכם?
אהלן. אני רוני אפלבוים, נשוי לתמי, אבא של נטע, אלון ואלה. נולדתי בקריית חיים, מתחת לבתי הזיקוק, מה שמאוד משפיע עלי עד היום. גר בהוד השרון. קופירייטר מסחרי ופוליטי משנת 1982, שותף לאינספור קמפיינים מסחריים, חברתיים ופוליטיים, בחברות פרסום רבות ובאופן עצמאי.
תואר ראשון במדעי הרוח והחברה באונ' הפתוחה, תואר שני בפילוסופיה (בהצטיינות) באונ' ת"א. מפתח המודל שפת הלמה-לי, שפה משכנעת ומשפיעה, מנקודת מבטו של הנמען והצרכן. ממקימי ומנהלי מסלול הקופירייטינג ב-הבצפר של חברות הפרסום בנמל ת"א (2005-2017).
היום: מנהל במסלול הקופירייטרים של תרצה גרנות ACC, המכללה למקצועות הקריאייטיב, ת"א. מלמד פרסום, כתיבה שיווקית, קופירייטינג וקריאייטיב בקריה האקדמית אונו באונו, חיפה וירושלים, במכללה האקדמית עמק-יזרעאל, בביה"ס לאמנויות מוסררה בירושלים, בחברות ובארגונים.