ניהול קהילות בארגון

קהילות פנים ארגוניות עוזרות ליצור ולשמר יתרון תחרותי. איך עושים את זה נכון?

בשנים האחרונות הפכו הקהילות לחלק מרכזי בחיי כולנו. בין אם הן קהילות פיזיות שהתחזקו בזמן הקורנה בו יכולנו לעיתים לפנות לעזרה רק לשכנים קרובים, ובמקביל הקהילות הדיגיטליות שתפסו תאוצה. בנוסף נבנית בימים אלו תפיסה חדשה המכלילה את קיום הקהילות גם ברמה הפיזית של אינטראקציות פנים אל פנים של (חלק מ) חברי הקהילה, יחד עם הצורך בתשתית הדיגיטלית. בכל מקרה, הקהילות הופכות כלי הכרחי לשימוש על ידי ארגונים. הן בקהילות פנים ארגוניות שמיועדות לשיתופי פעולה פנים ארגוניים, למידה במטרה להיות בחזית הידע, ועשיה משותפת, הן ככלי בידי ארגונים לשתף פעולה עם סביבתם החיצונית, בין אם כקהילות מוצר, איתן בונה המו"פ את המוצרים החדשים, או קהילת לקוחות איתן מגדיר הארגון את הצרכים של הלקוחות ומשווק באמצעותן, ובין אם מדובר בקהילות עצמאיות לחלוטין, שהקשר בינן הארגון עקיף לחלוטין, או שהוא באמצעות מימון ישיר או עקיף במטרה לקדם את מטרות הארגון.

מה לומדים בקורס?

מבוא – מהי קהילה, סוגים שונים של קהילות, דוגמא למנגנוני ניהול ופיתוח של קהילות, הצגת האתגרים המאפיינים קהילות משולבות אונליין ופנים אל פנים.

קהילות מוצר, של אנשי הפיתוח של הארגון, הפועלים בשיתוף עם חברי הקהילה. מה המאפיינים של אנשי הטכנולוגיה בקהילות, מה הצרכים הספציפיים שלהם – למשל להישאר בחזית הידע, לקחת חלק בקהילות של קוד פתוח על מנת להמשיך ולשדרג את מעמדם המקצועי. מה נחוץ מהארגון על מנת "לפרק" את המוצר לחלקים שחלקם יכולים להיבנות על ידי קהילת מפתחים חיצונית, ומה חשוב/כדאי/חייבים להשאיר לפיתוח בתוך הבית. איך בונים את הקשר עם הקהילה החיצונית, איך גורמים להם לקבל הרבה מהשותפות עם הארגון. מה חייב להיות במוצר כדי למשוך את הקהילה החיצוני. איך מוגדר היום תפקיד הפונקציה Developer Relations (DevRel), מי התפקידים המרכיבים אותה? מי מתאימים לאייש את התפקידים האלו? ייתכן והמיקרו-קורס יכלול גם שיחה עם מנהלת DevRel.

קהילת לקוחות/משתמשים. איך יוצרים קשר ומחויבות של לקוחות קיימים או פוטנציאליים למוצר? איך נעזרים בחברי הקהילה על מנת לזהות צרכים שאינם נענים, או לבחון יחד איתם את הצורך במוצר באמצעות פרוטוטייפ, איך משפרים יחד איתן מוצר באופן הדרגתי, ואיך מודדים יחד איתם את ההצלחה של מוצר מסוים? מי האנשים שנבחר להקים יחד איתם את הקהילה, מי יהיו מובילי הדיעה? איך נתגמל את מובילי הדיעה באופן הוגן, על מנת לא להטות את דעתם באופן שיפחית מהאותנטיות שלהם. ייתכן והמיקרו-קורס יכלול גם שיחה עם מנהלת קהיחת משתמשים/לקוחות.

לשיתוף מהיר:

ניהול קהילות בארגון - מיומנויות נרכשות ותוצרים:

להתחבר לאנשים המתאימים

המשתתפים יכירו את מונחי היסוד של עולם הקהילות, וילמדו לזהות את הקהילות שרלוונטיות להם, במטרה ללמוד יותר ולהיות מחוברים טוב יותר לאנשים המתאימים ולעולמות התוכן המקצועיים שלהם.

להקים ולחזק קהילות

נלמד לסייע לארגון להקים קהילות נחוצות, ולחזק קהילות שכבר קיימות. נבין את הדינמיקה המאפיינת קהילות, ואת החשיבות של חברות וההנהגה של קהילה בקידום הקריירה, תוך כדי בניית הבנה רוחבית של הארגון.

להפיק יותר מהעובדים

הארגון יוכל להפיק הרבה יותר מהעובדים תוך כדי שהוא מנהל אותם נכון יותר ומעניק להם העשרה וכלים להתפתחות עצמית.

ניהול קהילות בארגון - מי המרצה?

ד"ר איריס גינזבורג, מומחית בינלאומית לחדשנות ויזמות.

ד"ר גינזבורג עומדת בראש תכנית ה MBA בניהול טכנולוגיה, חדשנות ויזמות בביה"ס לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב. מצוינות התוכנית מבוססת על היכולת לבנות ולשמר צוות חזק ומלא מוטיבציה של מרצים, מנטורים ואורחים, תרבות משותפת לתלמידים, הבוגרים וידידי התוכנית, המבוססת על פתיחות, סקרנות, ולמידה מתמדת. במקביל, היא שותפה לבניית תוכניות לימודים בחברות עסקיות ולהקמה של מיזמים חדשים הקשורים לקהילות במסגרת חברת OnKai, וגינזבורג גרופ בע"מ.

בנוסף, ד"ר גינזבורג מכהנת כחברת דירקטוריון במכון של אריקה לנדאו לקידום נוער ליצירתיות ולמצוינות, ומלמדת קורסים בחדשנות אסטרטגית, ובניית קהילות. בעבר כיהנה כדירקטורית בחברה (הממשלתית) למתנ"סים, יזמה והובילה את תחום ניהול החדשנות ב IBM ושימשה כ Global Innovation Leader. לאורך השנים צברה איריס ניסיון עשיר בניהול פרויקטים בינלאומיים בתחומי הטכנולוגיה, פיננסים ופארמה, גם במסגרת חברות יעוץ וגם במסגרת תכניות ה MBA באוניברסיטת תל אביב.

היא מחזיקה בתואר Ph.D. בפיזיקה מאונ' תל אביב ותואר M.Sc. בניהול טכנולוגיה מ- MIT SLOAN.